Khamis, 18 Disember 2014

Spm 2014

assalamuaalaikum!! lagi bpe mingu je nk tahun 2015..cepat sungguh masa berlalu..sedar tak sedar aku pun dah abis sekolah..umur ku thun 2015 sudah masuk 18 tahun..alhamdullilah Spm pun aku dah berjaya menduduki tanpa ada masalh...cuma jawapan nak tulis kat kertas soalan je lah yng memng ada masalah hehe....last paper hari tu kertas Ekonomi Asas...bapakk arr susahh gileww kertas 2...kebanyakkan soalan SPM2014 adalah KBKK iaitu soalan pendapat..memang sebilangan kata senang sebab banyak kebat..tpi bgi aku kebat ke tak kebat tetap susah bagi aku tetapi bukan susah sbb aku tak baca buku/ulangkaji..tpi bgi aku susah nk jwab sbb ada beberapa soalan yng tidak pernah diajar oleh cikgu tentang cara soalan tu seperti matematik yang kuar pasal nagka lah durian lah then roket  lah....sejarah pulakk memang tak jangka gilaa kuar SUKMA -( agama firstime aku tengok soalan kbat 6 markah...ya allahh hanya tuhan saja tahu macamana perasaan calon-calon SPM bila dapat soalan macam tuh......
nasib sains paling senang..harap-haraplah sains aku dapt A+/A/A-/B+/B/B- itu je aku target kalo sains berdasarkan paper agak senang..dan math aku target A harap termakbul sbb soalan pelik-pelik kuar..haishhh....aku target 6A tpi tengok kertas subjek aku jwab banyk susahh maa...aku harap sanat subjek yng senang tu lahh aku dapt A  aku tknk failll pleseee....aku dah berusaha sedaya upaya..aku tak kisah apa yng mak ckp .....mak ckp aku ny tak ambik serius dan main-main ketika spm is coming tpi mak tak pernah lihat macam mana keaddan aku di sekolah dan di rumah pada waktu petang semasa ketiadaan mak ayah...aku belajar ngn tekun smpai lewat malam...tetapi mak pandang time aku membuat kesalahan..its not fair mom....time aku ulangkaji mak tak nmpk tpi time aku nk berehat mak nmpk then pk aku ny tak risau..hmmm  sokayylahhh...ya allah aku berdoa sesangat agar aku mendapat 6 / 5A dalam spm dan jgn ade cacat cela kat result spm aku...aku memohon sangat-sangat ya allah..aku nk membuat parent aku happy dn tidak buruk sangka terhadap ku.....sepanjng thun 2014 mak dan ayah slalu buruk sangka dan pikir bukan-bukan pasal aku..tpi aku sabarr jerr......itu jelah yng dapat aku tulis berkenaan ngn Spm thun ny ynag sudah aku lalui....bgi adik-adik tahun 2015 yng ambik spm...belaajr dri skrng..sbb aku yakin batch korang adalah yng terbaik...batch 97 kurang bernasib baik..buktinya upsr pun time batch 97 menurun peratusan dan pmr pun sama..batch 97 telah ,mencacatkan kedudukan.....so harap-harap batch 97 dapat membuktikan yng batch 97 dapat menaikkan lagi peratusan keputusan SPM..aminnn ya allah bantulah anak-anak mu ini dalam menghdapi ujian didunia dan akhirat..aminn/.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan